Minimaliseer- en opruimcoaching aan huis

Samen aan de slag bij jou thuis

De ruis verdwijnt en de essentie verschijnt.  

Tijdens een minimaliseersessie gaan we samen aan de slag met je spullen bij je thuis. Jij kiest heel bewust welke spullen wel en niet een plekje verdienen in huis. Ik begeleid je daarbij stap voor stap. Zo maken we je huis(houden), en bij uitbreiding je leven, een pak eenvoudiger. 


Aan huis begeleiding is ideaal voor jou als

  • Je behoefte hebt aan hands-on hulp en praktische begeleiding bij het loslaten en wegdoen van rommel en het praktisch organiseren van je spullen.
  • Je wilt profiteren van een op maat gemaakte aanpak die specifiek is afgestemd op jouw behoeften en leefomgeving
  • Je op zoek bent naar motivatie en accountability om daadwerkelijk actie te ondernemen.

Hier doe je het voor

"Dankzij Lore haar ondersteunende, rustige en duidelijke aanpak werd de speelzolder omgetoverd in een geordend (en rustgevend) speelparadijs voor mij en mijn kindjes. Dankjewel!"

Jade, mama en plusmama van vijf kinderen

Praktisch

Aanpak van de thuisbegeleiding

  1. Intakegesprek bij jou thuis: 1 uur
  2. Je ontvangt een vrijblijvende offerte op maat.
  3. Je beslist om samen aan de slag te gaan. We plannen de sessie(s) in.
  4. Ik kom bij jou thuis en we gaan heel hands-on aan de slag: ontspullen, organiseren, opruimen.
  5. Tot één maand na de laatste sessie kan je een afrondend telefonisch of videogesprek plannen. Ideaal als je nog vragen hebt of extra motivatie wenst.

Duur van een sessie

Voor een minimaliseersessie voorzien we de eerste keer minstens 3 uur. 

We bepalen samen wanneer de sessies doorgaan en hoe lang ze zullen duren. We houden rekening met jouw thuissituatie en je draagkracht.

Prijs voor thuisbegeleiding

  • Intakegesprek: 65 euro*. Boek je nadien een minimaliseersessie, dan wordt de 65 euro van het intakegesprek in mindering gebracht.
  • Vanaf 3 uur: 65 euro*/uur
  • Vanaf 6 uur: 60 euro*/uur
  • Vanaf 9 uur: 55 euro*/uur

*exclusief vervoersonkosten vanaf Nieuwpoort (€0,42/km).

Hoe minimaliseren mijn leven veranderde

Ook ik was jarenlang expert in het verplaatsen van hoopjes spullen en administratie. In het kopen van opbergdozen en organisatiesystemen. In het volproppen van kasten. Niets bracht verlossing.

Tot de oplossing plots zo simpel leek. Na een maandenlange wandeltocht met enkel het essentiële op de rug, kwam het inzicht. 

Less is more. Minder is meer. 

Ik ging de jaren nadien intensief aan de slag in mijn eigen huis: keuzes maken, selecteren, minderen. De spullen die bleven kregen een vaste slimme plek. Zo kon ik halftijds gaan werken en kreeg ik de financiële, mentale en agenda-ruimte om me bij te scholen tot professional organizer & coach. 

Zit je nog met vragen?

over opruimcoaching algemeen

Wie beslist welke spullen ik minimaliseer?

Jij maakt de beslissingen. Ik begeleid jou daarbij.

Ik laat je nadenken over je spullen, de ruimte die ze innemen en of ze je tijd, energie en budget waard zijn. We houden daarbij altijd jouw grotere doel in gedachten. Waar wil jij naartoe? Waarvoor doe je het allemaal? Wat is belangrijk voor jou en je gezin?

Moet ik een budget voorzien voor de aankoop van opbergdozen en -accessoires?

Het mag, maar het hoeft helemaal niet. 

Ik werk graag met de spullen die je hebt. Daar kan je heel creatief mee zijn. Door te ontspullen heb je vaak minder in plaats van meer opbergmateriaal nodig. Je portemonnee en het milieu worden er ook blij van. 

Wat als ik moeite heb met het loslaten van spullen?

Veel mensen vinden het lastig om afscheid te nemen van spullen, vooral vanwege emotionele waarde. Ik help je met strategieën en tips om op een respectvolle en doeltreffende manier te ontspullen.

Ik twijfel nog!

Nog niet zeker of dit wel iets voor jou is? Dat begrijp ik. Want geld uitgeven om spullen weg te doen klinkt voor sommigen misschien wat gek.

Spullen loslaten is niet eenvoudig. Het is voor ons allemaal een uitdaging. Ook voor de meest doorwinterde minimalist.

Als je graag eerst even de tippen van je tenen in het water dipt voor je je helemaal engageert, dan kan je je ook aanmelden voor een gratis inspiratiegesprek

over begeleiding aan huis

In welke regio is begeleiding aan huis mogelijk?

West-Vlaanderen (België)

Wat gebeurt er met de spullen die ik niet wil houden?

Dat kies je helemaal zelf. Sommige spullen wil je misschien schenken aan iemand die je kent of aan de kringwinkel. Gerief dat niet meer bruikbaar is, kan gerecycleerd worden.

Als extra gratis optionele service neem ik na elke sessie de kleine, draagbare spullen mee naar de kringwinkel. Zo zie je direct resultaat.

Wat bespreken we tijdens de intake?

Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op waar je op botst, waar voor jou de ballast zit in je huishouden en waar je naartoe wil. 

We bekijken de ruimtes in je huis. Je kan nadien nog steeds beslissen om geen verdere minimaliseersessie op te starten.

Wat is het verschil tussen een kennismakingsgesprek en een intakegesprek?

Een kennismakingsgesprek plannen we in als je graag wat meer info wil over wat minimaliseren is, hoe een minimaliseersessie eruit ziet, wat het je oplevert. Je leert mij en mijn aanpak wat beter kennen en kan nadien beslissen of je begeleiding bij minimaliseren wenst. 

Een kennismakingsgesprek is gratis en doen we via de telefoon of videocall.

Wil je graag samen met mij je huis ontspullen en minimaliseren? Dan starten we sowieso met een intakegesprek. Ik kom naar jou toe. 

"Lore zette me in gang met durven wegdoen. Onze sessies gaven me de motivatie om verder te doen (ondertussen ook berging, garage, kelder, kleerkast van de dochter en haar toekomstige kleren op dezelfde manier aangepakt :))"

Katrien T., mama van 1  dochter